Ibland vill jag bara slå till dig

Hej finisar. Jag har ett litet problem här hemma. Lilla lucy fortsätter oavbrutet att kissa inne vad vi än tar oss till. Är det någon som har något tips? Jag vet inte vad jag skall ta mig till och känner mig helt desperat. Robin vill såklart slänga ut henne och kommer med spydiga skitkommentarer hela tiden. Exempelvis att vi skall kasta ut henne. Ibland vill jag nog bara slå till honom, idiot.
 
Men finns det någon som kan hjälpa mig? Eller som i värsta fall kan ta sig ann henne om vi/jag inte klarar av att lösa kissandet? Jag vet inte vad jag skall göra. Jag älskar ju Lucy, jag älskar henne något enormt. Jag har ju tagit hand om henne sedan hon var en liten kattunge. Fy. Vill bara gråta nu känner jag.
 
 
 
Älskade jäkla Lucy ♥

Kommentarer
» Therese

Det vi gjorde när vi hade kattungarna var att försöka passa de så man såg när de kissade utanför lådan. Så tog vi de i nackskinnet och höll de över kisset så att de kände lukten och sedan satte vi de direkt i lådan, för att de skulle göra kopplingen. Nu är ju hon inte så himla liten längre så jag vet inte om det funkar, men ni kan ju försöka testa :)

Svar: Ja! Jag skall försöka med allt jag kan! Frågan är om hon stör sig på att det är fyra andra katter i hushållet med och inte vill gå på samma låda? Men vi har redan två lådor och kan ju inte ha hur många som helst :(
Emma Johansson

2012-12-30 // 23:50:37
» Eveline

Har ni kastrerat henne? om inte så finns det en chans att hon slutar kissa inne om ni kastrerar henne. Sen kan man göra så att man släpper ut henne på morgonen och nån gång på dan så kanske hon kissar ute i stället för inne. Så har vi gjort med Lillan då hon inte vill gå på kattlådan under dagen. Och ser man tecken på att hon är på väg att kissa att man antingen kastar ut henne eller sätter henne på lådan tills hon gör det...

Svar: Nä det är ju det, hon är ju inte kastrerad. Jag har tänkt på det också men Robin är ju helt inställd på att inte ha kvar henne... Hon är ute under dagarna och är inne på nätterna. Luckan är ju öppen under dagen såklart så att hon kan komma in. Ska försöka med allt!
Emma Johansson

2012-12-31 // 13:25:30
» Th

Egentligen ska man ha 2 lådor till en katt, 3 lådor till 2 katter osv. Jag har bara en låda till två katter och det funkar men det kanske inte funkar för alla?
Sen finns det en spray som man sätter i vägguttag så sprutar den något som gör katter lugna. Skadar inte att testa. =)

Svar: Jag skall köpa sån spray! Dessutom skall jag ta henne till veterinären med och vaccinera henne och kastrera henne osv hihi. Så blir hon kanske lite lugnare!
Emma Johansson

2013-01-01 // 15:08:51
» Therese

Ni måste nog ha fler lådor oavsett, vår katt Findus som är ute mycket, började kissa inne här och där ett tag. Vi har ju tre katter och hade då bara en låda. När vi skaffade en låda till slutade han kissa utanför. De är jäkligt kinkiga när det gäller det, Findus vill helst inte gå på lådan om det inte är helt rent heller.
Men gör du allt som sagts här så kommer det säkert lösa sig! :)

2013-01-05 // 10:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback