Så himla ledsen och besviken

Hej fina ni!
Igår efter att ha varit hos läkaren så kände jag mig så himla ledsen och besviken. Det kändes som att jag inte fick någon hjälp över huvud taget. Min läkare kunde inte förklara någonting och verkade allmänt olärd. Istället bokade han in mig idag för att få prata med en psykolog som får avgöra vad som ska hända med mig. Jösses tänkte jag, en psykolog?! Sådanna har jag verkligen svårt för. Men vad fel jag hade, den här Iris var så himla duktig. Hon förklarade hur vanligt det var under graviditeter att man behöver höja medicineringen runt fjärde eller femte månaden. Så lättad jag blev! Helt koko är jag ju inte. Sedan blev jag sjukskriven fram till den första december så att kroppen hinner vänja sig vid höjningen. Det känns hur bra som helst att faktiskt bli lyssnad på! Hon sade även att det kan hända att jag behöver höja medicinen en gång till men att man sedan sänker dosen igen ett tag innan förlossningen. 
 
Så nu skall jag börja med att höja min medicin, bli friskare och bara ta det lugnt fram till den 1 december. Det känns bra att slippa behöva oroa sig och tänka på hur jag skall klara mig. Jag slipper även oroa mig över att pengarna inte skall räcka eftersom Robin nu jobbar på DHL. Det känns som att flera ton av sten har försvunnit ifrån mina axlar.
 
Nu skall jag däremot dricka lite kaffe och bara ta det lugnt. Ha en fin dag allesammans ♥
 
 

Kommentarer
» Tina

Ska göra allt för att han ska trivas så bra som möjligt :) hihi

Svar: Hehe ja! Han kom hem så ledsen igår och sa att "uuuh Tina var inte på jobbet idag" haha, knappt att han överlevde ;)
Emma Johansson

2013-11-14 // 10:57:46
» Charlotte

Vad är det för medicin du tar om man får lov att fråga? :)

Svar: Fluroxetine mot panikångest :)
Emma Johansson

2013-11-15 // 15:26:46
URL: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback