Katterna går bananas

Godmorgon fina ni!
Hur mår ni? Själv har jag haft en ganska tokig natt haha. Igår förmiddag så kom molly in med en levande liten mus som sprang in under en byrå. Så varken katterna eller jag kom åt den. Senare under kvällen smyger sig paniken på. Musfan är borta! Jag hittar den inte någonstans. Jaja tänker jag, den kommer väl fram till slut.
 
Sagt och gjort. Vid ett tillfälle i natt gick katterna bananas i sovrummet. Sen hör vi hur musen skriker och Robin hojtar att jag skall ta bort katterna! Snabbt upp på fötter och ber Robin om hjälp eftersom jag ser musen. Nänä Robin ligger kvar i sängen och försöker somna om. Så efter att ha slängt ut katterna, hämtat en plastmugg och kommit tillbaka så är musen borta. Igen. TYPISKT.
 
Så efter att ha letat efter musen, igen, så går jag och lägger mig. Jag hör hur katterna håller på och beslutar mig för att leta lite till. Jag hittar musen och efter lite jagande och svärande så fångas den lilla stackaren in! Så den blev utsläppt mitt i natten och var nog ganska uppriven men glad. Vilket jag med var, men inte på Robin för den utmärkta hjälpen. Här får man allt leka räddningspatrullen själv! Haha.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback