Morsan du klarar dig galant

Godkväll på er!
Jag varnar Lisette Pålsson redan nu från att läsa detta inlägget haha. Du kommer aldrig mer vilja komma hem till bäwerhuset!
 
Jag håller i vanlig ordning på att fixa mig inför kvällen när jag hör någon klappra på en utav flyttkartongerna som står vid sidan av min säng. Jag ser något svepa förbi i all hast och sätta sig på elementet. Jag kan ju säga detta med en gång, jag har INTE problem med spindlar. Men den här var ENORM. & jag ropar hysteriskt på pappa som kommer in med Elisabeth och en burk! Hon petar och spindeln som (vi kallar den för Arne) klättrar såklart upp bland mina kläder som jag skall ha imorgon. Hysteriskt lyfter jag allt och börjar skaka tröjor och ser då hur Arne börjar krypa in i ena byxbenet! Paniken som uppstår alltså haha. Jag börjar slå mot byxorna och Arne trillar ner på golvet med en duns (fatta då hur stor den var), varpå pappa utbrister "men var försiktig så att du inte skadar den!". VASADUASADU!? Den kommer ju döda oss förfan, är vad som blåser genom mitt huvud!
 
Här tänker man kanske att katterna skall gripa in och hjälpa till men Dansken, han ligger vid fönstret och stirrar precis som att "morsan du klarar ju dig galant" utan att så mycket som fundera på att flytta på sin tjocka rumpa. 
Det slutar i alla fall med att Arne blev försiktigt utkastad genom fönstret och jag ligger nu i sängen och tycker att det kliar överallt på mig. USCH! 
 

Bjuder på en liten trevligare bild. /traumatiserade mamman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback