Rätta ut funderingar

Hej på er!
Nu vet inte jag hur många "utomstående" det är som läser min blogg. Men för att göra situationen lite klarare för er så skall jag rätta ut lite funderingar som jag gissar att ni har!
 
Jag och min fästman bor för tillfället hemma hos min pappa i Vallda. Jag och Robin hyrde en bostadsrätt inne i Göteborg i 6 månader och hoppades på att få bo kvar där lite till, vilket det inte blev då den skulle säljas av ägarna. Så vi skulle tillfälligt flytta hem till min pappa. Men det blev inte så tillfälligt eftersom Robin blev av med sitt jobb.
 
Pappa bor i ett stoooort hus tillsammans med sin fru. Huset är tvådelat så att en familj kan bo på övervåningen och en familj på nedervåningen. De har under den här tiden haft en hyresgäst boende hos sig med sina två barn. 
 
Men eftersom Robin blev jobbsökande så har vi nu hunnit bo här i över två år istället. Plötsligt så blev ju jag på tjocken med och situationen blev helt plötligt väldigt annorlunda. Vi kunde ju inte bo kvar här med en egen unge, det funkar ju absolut inte. Så efter att Robin äntligen fått en fastanställning som kurir hos DHL så sa pappa och Elisabeth upp hyresgästen i slutet av förra året, & nu skall jag och Robin flytta upp. Så denna helgen (i denna stund) så håller hyresgästen på att flytta ut alla sina saker. Så efter helgen så har vi egentligen vårt egna boende fastän vi bor kvar på samma tomt! Det känns helt fantastiskt. 
 
Så nu skall vi bara spraymåla taket vitt, riva en vägg och göra någon slags bardisk och sedan är det fritt fram! Men prio ett är ju att måla taket innan vi kan börja flytta in. Så vi har ungefär en vecka kvar här nere hihi. Jag längtar så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback