Årsresume del 1

 
Två dagar innan nyårsafton så kom jag och min familj hem från två veckor på Teneriffa. Jag kände mig utvilad och var nöjd över att halva graviditeten passerat. Strax därefter så började jag få problem med min njure på grund av lilla bebis som låg i magen. Så en natt fick spenderas på förlossningen i Varberg. Jag gjorde naglar, passerade 100-dagars strecket och mådde allmänt bra.
 
 
 
Magen växte till sig ordentligt under februari och helt plötsligt så kände jag mig jättegravid! Jag började få sammandragningar när jag ansträngde mig för mycket och mestadels av februari spenderades med att fixa och pilla inför flytten upp en våning och inför bebis ankomst. Jag hälsade även på på gymmet för första gången under hela graviditeten haha. 
 
Magen blev större och större. Jag och mina två tanter åkte till Ullared för att köpa in det mest nödvändiga till bebis. Tiden rusar iväg och jag jobbar halvtid från och med nu. Så varje dag jobbade jag cirka 3,5 timme och sedan åkte jag hem och sov. Helt perfekt! 
 
 
Äntligen kom april! Jag var så nöjd. Det var bara en endaste månad kvar tills beräknad förlossning. Jag kände mig så jäkla tung och tjock. Vi började renovera på övervåningen och vitlasera taket vitt. Detta tog HELA april innan det blev klart. För det mesta så mådde jag illa, det trycktes överallt och jag hade svårt att sova. Men ändå så var jag otroligt positiv inför att bebis skulle komma ut!
 
För första gången under hela graviditeten så behöver jag springa upp på morgonen och kräkas. Jag trodde att jag var magsjuk, vilket jag inte var. Jag tror att detta var en "hint" om att förlossningen var på gång. Vi hinner flytta upp på övervåningen och packa upp köket. Två dagar senare så tittar lilla Anton ut! En helt fantastisk förlossning och jag är så nöjd över Varbergs sjukhus. Anton fick träffa sina älskade tanter och ta sitt första bad. Jag var helnöjd över att han var ute och startade min mammaledighet med att vara fotograf hemma hos Antons gammelfarmor.
 
 
Juni kom med en käftsmäll. Värmen var helt galen! Det var så varmt att mestadels av tiden fick jag och Anton ligga inne och vänta ut kvällen. Vi var på min kusin linas student, Antons farbror gick ur nian och vi firade midsommar tillsammans med våra vänner. Det var en helt okej början på sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback