Ultraljudet

När vi kom in på rummet och jag hade hoppat upp på britsen så var det dags för undersökning. Barnmorskan blev ganska förvånad och frågade herr bebis nästan direkt "jahadu, din lilla köttbulle, hur ska jag kunna undersöka dig då?". Lillebror låg läääääängst ner till höger i livmodern, det var alldeles tomt bredvid och han hade hur mycket plats som helst att simma runt i. Men nej, han låg nerknödd som en liten boll längst ner så att vi i princip bara kunde se huvudet haha. Jag tänkte direkt att jahopp, där rök den chansen att se könet i och med att han hade huvudet uppåt.

Men efter lite skäll från oss och lite jordbävning ifrån barnmorskan så rätade han äntligen ut sig och lät sig undersökas och visade stolt upp sin lilla snopp som stod rätt upp! Haha. 

Däremot så har jag inte riktigt smält än att jag skall bli tvåbarnsmamma, och dessutom till två killar! Alltså det är helt otroligt. Jag blev såklart besviken så jag jättegärna ville ha en tjej med, men just nu är jag så lycklig över att våran andra son mår bra och verkar vara frisk! Han hade tio fingrar och tio tår och det är allt som räknas, att han mår bra. Jag längtar så efter dig lilla prins! Lilla fina lillebror. Kommer du att likna Anton eller ha ett helt eget utseende? Det är så spännande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback