Besök hos mödravården

Hej vänner!
Vilken röra det blev idag hos mödravården haha. Mitt blodtryck har stigit en aning, jag är mer svullen och har även protein i urinen, så det blir en extrakoll nu på fredag, det blev en kurva med CTG då jag påpekade att lillebror varit lite slö, jag skall tillbaka imorgon bitti och ta prover då jag tror att jag fått graviditetsklåda, ett extra ultraljud skall även göras imorgon eftermiddag för att kolla så lillebror har det bra! Harrejisses liksom haha. Men allt är ju bara "för att", inte för att man tror att något är galet utan bara för att faktiskt försäkra sig om att det är som dom tror. & det känns ju faktiskt bra!


Det blev till och med rörigt när vi skulle ta CTG. Först sattes jag i ett nytt rum, men efter femton minuter insåg dom att ingenting sparades av kurvan, så då fick jag hamna i ett nytt rum och göra om allt. Lillebror bökade och gömde sig hela tiden så maskinen pep var och tredje minut och sa att hjärthjuden försvunnit så jag fick sitta och trycka med handen över dosan i 30 minuter. Kan ju säga att min hand var bra skakig när vi var klara hihi. Men nu är jag hemma och skall vila! Jag ligger i bikini i sängen med fläkten på i högsta fart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback