Snöstorm

Hej finisar! Vilken jäkla dag det har varit idag. Den började ju inte allt för bra kan jag ju tala om. Det hade tydligen snöat SKITMYCKET inatt. Så backen upp ifrån huset, glöm att jag och Robin kom upp med bilen. Vi totalfastnade i backen och blev alldeles förtvivlade. Robin skällde, jag försökte hjälpa till, Robin skällde mer, Arne grannen kommer ut, Robin grinar, Arne försöker hjälpa oss med bilen. Till slut säger snälla Arne att han kör ner mig till stationen eftersom hans bil står uppe ovanför backen. Skönt tänker jag, dock har jag redan missat mitt tåg, men skönt ändå. Väl framme vid tåget så får jag vänta i 50 minuter innan nästa tåg kommer in till stationen, och som dessutom var försenat. Men efter mycket om och men är jag äntligen på väg.
 
En timme efter att jag egentligen skulle börjat jobbet är jag framme i det varma operatörsrummet. Så mitt pass blev förskjutet en timme framåt. Dock gjorde det inte så mycket eftersom jag bara jobbade sju timmar idag. Så jag slutade kvart över fyra och begav mig genast till gymmet såklart. Sprang en halvtimme på bandet och körde sedan lite armar och rygg. Var helt slut efter gympasset. Men tror ni det slutade där? Sjävklart inte.
 
Efter gymmet skyndade jag mig till Nordstan för att hitta en speciell julklapp till Robin som jag tänkt ut. Dock var det inte öppet när jag kom dit. Så jag gick på jakt efter gripens acetonmedel. Tror ni det fanns någonstans? NEJ. Men till slut sprang jag in på hemköp och då hittade jag äntligen vad jag skulle ha. + blekmedel.
 
Långt inlägg va? Hoppas någon orkade läsa. Imorgon skall jag efter jobbet hem till min älskade lilla storebror och julstöka lite. Vi skall baka allt julgott man kan tänka sig hihi. Mysigt! Dock blir jag där senare eftersom jag jobbar till kvart över tre. Men men, nu skall jag sova. Skall upp kvart i fem imorgon ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback