Vi skall bli med hund!

Hej finisar! Nu skall jag äntligen ta och berätta vad det är som händer hihi. Jag vet att jag har lovat att berätta under en längre tid nu, men det har inte riktigt varit 100% spikat heller. Men nu är det det!
 
Under tiden som Robin har arbetat på skitföretaget SMS så har han planerat en liten sak tillsammans med sin arbetskamrat. Hans kompis Michelle, är nämligen hunduppfödare förutom att jobba på SMS. Han föder upp schäfrar till tjänstehundar som bland annat polishund, vakthund osv. Robin har nu ordnat tillsammans med Michelle så att jag och Robin skall få vara fodervärdar åt en liten schäfervalp under 1-2 års tid. Kul va? Jag hade absolut ingen aning innan Marcus råkade försäga sig hemma hos Robins föräldrar hihi. Men jag är så himla glad! Kan ni tänka er, en liten valp, som kanske blir världens bästa polishund? Helt otroligt häftigt! Så vi skall hädanefter träna spårning och lydnad med hunden hemma hos Michelle med flera andra tränare. 
 
Jag och Robin har själva inte hunnit träffa valpen än då den bor hemma hos Michelles pappa (som har fött upp kullen) i Stockholm. Så hunden hämtas idag och vi (läs Robin) hämtar hunden imorgon efter att pappa har kommit hem. Själv jobbar jag ända till kvart över tre så det känns jäkligt segt. Men ändå! & om vi skall berätta vad hunden skall heta så kan jag inte svara på det, för jag och Robin har inte riktigt kommit överrens än om vad han skall heta haha. Vi har röstat och gapat och försökt hitta på något som båda gillar men det är skitsvårt! Vi har ett namn nu som vi KANSKE väljer. Jag gillar det och Robin med, men vi måste som sagt träffa lillen först hihi.
 
Detta är INTE hunde som vi skall få, bara en bild på en söt schäfervalpis hihi.

Kommentarer
» ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

ÅÅh vad kul! :D Den på bilden var ju hur söt som helst :D

Svar: Hihi tack snälla du! :D
Emma Johansson

2012-10-29 // 02:03:09
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback