Världens mest älskade morfar.

Hej alla.
 
Anledningen till det korta inlägget igår var, och det här är så otroligt svårt för mig att skriva, är att världens mest älskade morfar har gått bort. Jag kan inte ens föreställa mig, jag kan inte ta in att det har hänt, kan inte förstå, vill inte förstå. Min morfar skulle leva för alltid! Han skulle inte åldras, han skulle växa med mig hela livet och se mina barn komma till världen och lära dom alla bra saker i livet. Precis som han har lärt mig. Han har alltid hållt i min hand, från att jag kom till världen och ända fram till igår. 
Min hemliga bästa vän. Jag har till och med en tatuering bakom örat som är för honom. Ett ankare. Visste ni? Min morfar var sjöman. Så många historier som jag har hört om alla båtar och resor till olika länder. En berättare och en sjöman. Min morfar sjömannen. Men han var inte bara en sjöman. Visste ni att han var med och byggde kompassen i Göteborg? & Frölundatorg? Och mer än det, han var en luftballongsflygare och en konstnär. När jag var 6 år gammal satt han bredvid och lärde mig att man skall måla innanför linjerna. & mer tips kom upp för varje år som gick. Han har lärt mig precis allting. Min morfar konstnären, och sjömannen, och luftballongsflygaren, elektrikern, fästmannen, pappan, brodern. Men framförallt var han min morfar. Min hemliga bästavän. 
 
Det finns absolut ingenting i hela världen som jag kan skriva som beskriver hur otroligt fin och bra och underbar min morfar var. Jag kommer sakna honom var eviga dag i hela mitt liv. Jag kommer gråta otaliga mängder med tårar. Jag kommer aldrig riktigt acceptera vad som har hänt. Min fina morfar.
 
Jag hoppas att han är på ett fint ställe. Där han nu kan gå, stå och göra precis vad som faller honom in. Bygga fler modellskepp som han alltid har gjort i alla år, läsa sina korsord och sina böcker. Jag hoppas att han ler.
 
Jag vet att vi kommer att ses igen, det kommer bara att ta en evighet innan den dagen kommer.
Jag älskar dig ♥

Kommentarer
» sara

Min fina vän, tänker på dig hela tiden <3

Svar: Älskar dig gumman <3
Emma Johansson

2012-09-14 // 13:33:57
URL: http://Saraaengstrom.blogg.se
» Emmelie

<3

Svar: <3
Emma Johansson

2012-09-14 // 15:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback