Dagens hjälte

Hej vänner! Det är en sak här som jag känner att jag måste ta upp. Nu blir det ett långt inlägg bara så ni vet.
 
Igårkväll efter att jag hade slutat jobbet klockan tolv så kom Robin såklart och hämtade mig. När vi sedan kör in på Lunnavägen ser vi (helt otroligt) en bil som har lyckats flyga över det djupa diket och hamna jämsides med vägen inne på åkern. Det står en väldigt ung kille bredvid och ser väldigt skärrad ut.
Självklart så stannar Robin till och frågar om killen behöver hjälp. Först så tvekar han lite och då blir Robin orolig och frågar om han är skadad på något sett och vill att vi skall ringa efter en ambulans. Killen ser lättad ut men säger att det är okej. Till slut så lånar han Robins mobiltelefon efter lite påtryckningar av Robin.
 
Killen försöker att ringa alla han känner, men verkar inte komma ihåg numrena ordentligt. Han skakar och sjutton i händerna när han håller i mobiltelefonen och verkar otroligt chockad. Vi säger till killen att han skall följa med oss hem eftersom vi bara bor några meter bort, så att han kan ladda sin telefon. Killen blir jätteglad och tackar flera gånger för hjälpen. Han berättar att det är flera bilar som har kört förbi utan att stanna.
 
Sånt gör mig ärligt talat helt förbannad. Hur kan man MED, att åka förbi en bil som har hamnat på en åker (på ett helt jävla galet sätt) utan att stanna och fråga om det behövs hjälp?! När vi åkte förbi så såg vi att killen var väääldigt ung och såg otroligt skakad ut. Det är för mig självklart att man stannar och fågar om hjälp? Var finns medmänskligheten hos människor?? Jag blir galen. Den här killen berättar sedan hemma i köket att han bara haft körkort i två veckor och att han känner sig alldeles skakad av händelsen.
 
Det är just vid såna här ögonblick som Robin återigen bevisar vilken otroligt fin människa han är. När folk bara kör förbi vid en "trafikolycka", så stannar Robin in direkt, frågar om det behövs ambulans, erbjuder värme och tak över huvudet tills någon nära kan komma och hämta personen. Min pojkvän är helt genomgod, och när det verkligen gäller i nödsituationer är han en utav dom som faktiskt reagerar och hjälper till. Jag blir helt varm i hjärtat när jag inser vilken fantastisk fästman jag bor tillsammans med. Stoltare kan man inte bli ♥

Kommentarer
» sara

HUR KAN FOLK INTE STANNA!? Sjukaste jag hört ju! Hoppas allt löste sig för lille pojken. Ni är ju bara för goa som hjälper till, fiiiiiina vänner jag har <3

Svar: Men ELLER HUR! Jag blev så himla arg. Men han verkade klara sig bra ändå, chockad men ändå okej, förhoppningsvis. Du är fin <3
Emma Johansson

2013-03-06 // 10:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback