Statusuppdatering om graviditeten

Hej!
Tänkte köra en liten statusuppdatering om graviditeten nu. Idag är jag i vecka 24 (23+2) och jag har haft en sån fantastisk graviditet hittills. Ca 58% är avklarat och idag är det bara 116 dagar kvar tills liten är beräknad.
 
I början visste jag inte ens om att jag var gravid utan fick helt plötsligt för mig att ta ett test. Det var först någonstans i nionde graviditetsveckan som jag började att må lite illa, men att springa och kräkas fanns inte med på världskartan då det är något av det värsta jag vet, usch. Så jag lyckades hålla mig med det fram till vecka tretton då jag gjorde en glukosbelastning hos MVC för att kolla om jag har graviditetsdiabetes. Om jag har det fick jag aldrig reda på, för efter att ha druckit den här fasansfulla söta drycken så sprang jag och bjöd på min allra första spya inne på toaletten. Blä!
 
Mitt enda "problem" som jag upplevt från tidig vecka är en svag foglossning. Jag har haft lite småvärk i ryggslutet och känt mig trött. Både i ryggen och själen. Jag var utomlands under graviditetsvecka 20-22 och det gick jättebra trots värmen. Jag trodde att jag skulle svälla upp som en potatis men det gjorde jag inte en endaste gång. Ryggen klarade sig helt okej trots två veckor med otroligt mycket promenader, säkert en timmes gående varje dag.
 
Nu i vecka 24 så har jag fortfarande inte gått upp ett endaste kilo sedan start, däremot gått ner några hekto. Jag tänker inte gå ut med min vikt men är ändå nöjd över att ha gått mer än hälften utan att ha gått upp. Detta är ju självklart inget jag har strävat efter men det känns ändå helt okej då jag redan har mitt extrahull.
 
Valet och kvalet ligger just nu mellan att föda på varbergs sjukhus eller Mölndals sjukhus i Göteborg. Innan var jag helt säker på Mölndal men just nu börjar jag känna att kanske Varberg är rätt för mig ändå. Jag har flera personer som har pratat bra om Varberg och jag blir mer och mer övertygad. Nu är det som sagt bara fyra månader kvar och jag längtar så efter lilla skorpan! 
Det var egentligen den uppdateringen jag har att komma med. Undrar ni något så får ni självklart fråga hihi. Känner mig så lycklig!
 



Kommentarer
» tant!

Det spelar ingen roll för min del i alla fall för jag har INGA problem med att behöva åka till VArberg för att hälsa på dig och lilla mini när denne behgas komma! Längtar sååå mycket <3

Svar: Hihi du är underbar! Jag längtar så efter lilla snäckan och alla roligheter som kommer komma <3
Emma Johansson

2014-01-12 // 00:09:45
URL: http://www.triiixi.blogg.se
» josefin

Hej tjejen. Har börjat läsa din blogg eftersom jag själv är i vecka 25 just nu..
Härligt för dig att du inte har gått upp någonting ännu.. ;p själv har jag gått upp nästan 8 kg och har också extra hull lite överallt. haha. ;p
Hoppas att allt går bra för dig och att du får fortsätta mår ganska så bra iallafall :) Kram Josefin.

Svar: Hej fina! Vad kul att du läser min blogg hihi och superkul till bebis i magen!! Haha ja, jag var ju bombsäker på att jag skulle gå upp sisådär 40 kg men tydligen inte än ;) hur har din graviditet varit? Lätt eller jobbig? Tack snälla du och hoppas allt går bra för dig med. Skall börja kika in lite på din blogg med :) kramar!
Emma Johansson

2014-01-12 // 10:59:11
URL: http://jossan87.vimedbarn.se
» josefin

haha ja man tror ju att man ska göra det.. Det är ju så olika det där så man har ju liksom inte en aning hur mycket man kommer gå upp.. Min graviditet har varit bra än så länge iallafall.. haha. Mådde sjukt illa de första veckorna men det är ju vanligt. Konstant hungrig och kändes som att jag skulle svälta ihjäl om jag inte åt varje timme i princip. Kändes lite som att vara bakfull emellanåt. sjukt jobbigt var det. Men nu mår jag bra igen! ;) hehe.. Jobbigt det där med ryggen, hoppas att det blir bättre för dig.. Kramar

Svar: Jo illamående är ju vanligt, men jag slapp ju att kräkas i alla fall hihi. Jag håller med om bakfull känslan, speciellt när jag hade jobbat natt!! Då kände jag mig helt döende haha.

För övrigt, vad är oddsen att jag har en gymnasievännina som heter Josefin Franzén? Galet hehe ;)
Emma Johansson

2014-01-13 // 19:52:30
URL: http://jossan87.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback