Godmorgon

Hej fina ni!
Vilken kväll det blev igår alltså. Jag ringde 1177 angående att Anton hade över 39 graders feber och hade svårt att andas, ville inte äta eller knappt dricka. Så vi blev skickade till närsjukhuset i Kungsbacka. Vi kom dit när klockan var sex och åkte inte hem igen förrän klockan var nio! Då var Anton rejält trött och ledsen. Under tiden vi var på sjukhuset blev hans andning värre, han fick inhalera ventolin som inte hjälpte det minsta efter två omgångar, kortisontabletter som började hjälpa lite men hans krupphostningar blev bara värre. Så till slut fick han två omgångar inhalera adrenalin istället som gjorde honom något lugnare.

Han har sovit med mig halva natten. Första halvan lät han som en rosslig gammal gubbe, så jag sov knappt alls. Men efter att han vaknat vid tvåtiden så lät han mycket bättre och fick sova i sin egna säng som han sov i till nio. Dock med ett uppvaknade vid fyra med! Men idag känns han mycket piggare tack och lov, ingen feber än så länge och äter åtminstone yoghurt! Så nu är jag på väg till jobbet och känner mig som en zombie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback