Graviditetsfrågor

Graviditeten:
Vilka var dina favoritkläder? - Gravidjeans med något tajt linne till. Jag älskade att framhäva magen men blev lätt varmare än varmast, puh.
Vad var din/dina favoriträtter? - Pasta! I alla dess slag. Annars gillade jag mina vanliga rätter.
Vilken var din favoritdryck? - Cola och vatten! Vatten i mängder.
Vad tyckte du inte om? - Snuslukt och Whiskeylukt, usch! För att inte tala om guacemole.
Var det någon favoriträtt som ändrades? - Nej inte vad jag vet om.
Vad var du mest sugen på? - I slutet var det glassen Calippo, det var varmt och jag hade sån jäkla halsbränna.
Hade du halsbränna? - Jättemycket de sista veckorna.
Hade du foglossning? - Nästan inget alls tack och lov.
Hade du sammandragningar? - Bara om jag ansträngde mig för mycket, gick för snabbt.
Mådde du illa? - Lite mellan vecka 9-12 men jag kräktes aldrig. Sedan mådde jag superilla de sista dagarna innan förlossningen startade.
Vilken sovställning var bäst? - Jag sov på mage och sedan blev det sidan istället.
När hade du BF? - 7 maj 2014
Gick du över tiden? - Nej!
Hur mycket gick du upp i vikt? - 12 kilo.
Vad trodde du att det var för kön? - Flicka halva tiden och sedan pojke.
Kollade ni upp vad det var för kön? - Nej, Robin ville inte göra det.
Var du rädd för något? - Inte egentligen, jag var väldigt öppen med allt. Jag ville bara inte kräkas! Jag har en extrem kräkfobi.
Hur ser du på graviditeten idag? - Jag är mer än nöjd. Jag hade en exemplarisk graviditet egentligen. Jag fick problem med njurarna vilket ledde till en extrem smärta, men annars var allt toppen!
 
Förlossningen:
När började din förlossning? - Den startade på eftermiddagen den 6 maj.
Hur började den? - Den startade med oregelbundna värkar, vattenavgång och sedan värkar varje minut.
När åkte du/ni in till förlossningen? - vi åkte in någon gång efter sex på eftermiddagen pga att vattnet gått och för att jag hade så extrema värkar.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? - Varbergs sjukhus.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? - 2 ynka cm men jag fick stanna!
Vem/vilka var med under förlossningen? - Bara Robin, han var så himla snäll och fin hela tiden.
Tog du någon smärtstillande? - Ja, lustgas och epudral! Jag var väldigt öppen med allting och litade på personalen.
Vad var jobbigast? - Att få bebisen att rotera neråt. Jag fick byta ställning hundratals gånger och hur mycket jag än kämpade så kändes det som att ingenting hände haha.
Användes några hjälpmedel, tex sugklocka? - Nej ingenting.
Hur lång tid tog förlossningen? - 5 timmar från att vi parkerade bilen utanför sjukhuset.
När kom moderkakan ut? - Nästan direkt efter att bebis var ute. De hann i princip lägga honom mot mitt bröst så kom moderkakan. Så häftigt!
Fick du sy? - Ja, rutinstygn som de kallade det.
Hur ser du på förlossningen idag? - Jag är mer än nöjd. En drömförlossning!
Vad blev det för kön? - En pojke.
Hur mycket vägde barnet? - 3700 gram.
Hur lång var barnet? - 53 cm lång.
Vad hade barnet för huvudomgång? - 35.
Hur mådde barnet? - Han hade lågt glukosvärde och feber men det lade sig snabbt tack och lov. Han fick lite extra ersättning med glukos i.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback