Åksjuka

Hej vänner!
Nu är vi hemma och installerade. Vilken dag säger jag bara. Vi åkte ju iväg och mötte upp Robins föräldrar vid en bensinmack. Strax innan vi är framme vid Skårs gård så blir Anton ledsen och kaskadkräks. Vi stannar akut och hela han är verkligen nedspydd. Jag får panik. Jag hatar att kräkas, jag hatar lukten, allt som har med det att göra. Det var bara att slita av overall och alla kläder, ta på extrakläder och sen köra vidare. 

Anton äter som en häst när vi väl är där, dricker ordentligt och är hur pigg som helst! Jag och Antons farfar åker för att hämta ny overall och kläder och Robin ringer på vägen, samma visa igen. Anton kräks ner ALLT. Jahopp. Vi hämtar grejer och när vi kommer fram till Antons gammelfarmor så är han lika pigg och glad igen som vanligt.

Så antagligen har Anton börjat bli åksjuk. Tydligen var Robin åksjuk som barn och det var exakt samma visa där. Så vi har haft en riktigt kämpig dag kan jag tala om. Det luktar kräk i hela bilen och jag AVSKYR den lukten. Mår illa bara jag tänker på den, blä. Men nu är vi hemma och skall äta lite middag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback